Thursday 8 February 2018

SHAKLEE SET KECUTKAN BENGKAK TONSIL

Mengalami sakit tekak ketika demam sering terjadi kepada orang dewasa mahupun kanak-kanak. Lazimnya, jika mengalami sakit tekak seperti ini, ia disebabkan oleh tonsil yang membengkak akibat jangkitan kuman.
Setiap manusia mempunyai dua kelenjar dinamakan tonsil yang terletak di bahagian kiri dan kanan rongga mulut. Tonsil berfungsi untuk menapis virus dan bakteria daripada masuk ke saluran pernafasan kita. Dan sekali gus menjadikannya salah satu daripada sistem pertahanan badan.

Namun, kadangkala tonsil gagal melaksanakan fungsinya apabila tidak lagi mampu untuk menahan serangan virus dan bakteria. Akibatnya, tonsil mengalami radang atau inflamasi dan membengkak. Keadaan ini dipanggil sebagai tonsilitis.
Tompokan putih menunjukkan tonsil telah dijangkiti kuman.

Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. Jangkitan virus seperti Epstein Barr Virus, adenovirus atau measles juga boleh menyebabkan tonsil membengkak.

Tonsil yang bengkak boleh menyebabkan rasa sakit dan perit di bahagian tekak, sukar untuk menelan makanan ataupun air liur dan sekaligus membantutkan selera makan. Kadang kala boleh jadi lebih teruk, mungkin akan mengalami demam yang tinggi suhunya dan tonsil boleh membengkak hingga mencapai saiz yang besar sehingga boleh menyempitkan laluan makanan, malah boleh mengganggu pernafasan.

Secara amnya, tonsil yang membengkak akan pulih dengan sendirinya, namun mungkin mengambil masa. Dan sekiranya tonsil dijangkiti bakteria, doktor menyarankan supaya mengambil antibiotik supaya penyembuhan berlaku lebih cepat.

Sekiranya sistem pertahanan badan kita lemah, masalah tonsil membengkak boleh berulang empat atau lima kali setahun. Jika ini berlaku, biasanya doktor akan nasihatkan untuk menjalani pembedahan membuang tonsil.

Sebelum radang tonsil ini menjadi lebih teruk dan membengkak lebih besar, saya nak kongsikan 4 cara mudah untuk kecutkan bengkak tonsil yang anda boleh buat hanya di rumah. Inilah cara yang saya buat waktu tonsil saya membengkak bulan lepas.

Rawat dengan Set Kecut Bengkak Tonsil Shaklee dan Tingkatkan Sistem Imun Badan
Sekiranya tonsil anda berulang kali membengkak dan dijangkiti kuman, itu tandanya sistem pertahanan badan anda lemah. Cara yang terbaik untuk mengelakkan bengkak tonsil berulang, adalah dengan cara meningkatkan sistem imun badan. Berikut merupakan antara cadangan vitamin Shaklee yang sesuai untuk merawat bengkak tonsil dan dalam masa yang sama meningkatkan sistem pertahanan badan anda.

Garlic Complex bertindak sebagai antibiotik semulajadi yang sangat bagus. Ia berfungsi untuk menghalang jangkitan bintik-bintik putih ataupun kuman.

Nutriferon sangat bagus untuk mengukuhkan sistem imunisasi badan kita dalam masa 3 hari. Ia juga membantu mengurangkan kelesuan badan dan mengelakkan tonsil membengkak dengan lebih besar.

Vitamin C membantu untuk menyokong sistem imunisasi badan. Iaitu mengurangkan demam, selesema dan batuk. Ia juga membantu sel darah putih untuk menghalang bakteria yang wujud dalam badan merebak ke organ lain. Ada sesetengah bengkak tonsil perlu dibedah untuk mengelak jangkitan ke bahagian lain. Agak menakutkan sebenarnya kalau kita dengar kan.

Omega Guard yang bersifat anti radang sangat bagus untuk mengecutkan tonsil yang bengkak. Ia membantu untuk mengurangkan rasa pedih dan sakit pada tonsil dan sekaligus membantu tonsil mengecut kepada saiz asalnya.

Testimonial Set Kecut Bengkak Tonsil Shaklee
 Tak jadi bedah sebab amalkan set tonsil 
Bengkak tonsil kecut dan sembuh 

Untuk merawat bengkak tonsil ni, bergantung sepenuhnya kepada sistem imunisasi badan untuk mengecut dan kembali kepada bentuk asal. Vitamin yang dicadangkan ini dapat membantu meningkatkan sistem pertahanan badan kita.

Kenapa perlu tunggu sehingga tonsil membangkak lebih besar dan melarat ke organ lain dan perlu dibedah. Sedangkan kita ada alternatif lain untuk menyelesaikannya. Selesaikan masalah bengkak tonsil anda hari ni.

Anda boleh menghubungi saya terus untuk saya berikan konsultasi dan cadangan yang terbaik untuk keadaan bengkak tonsil dan budget anda.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan 

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli Youth SkinCare SHAKLEE!
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment