Thursday 30 November 2017

KESAN WANITA MENGHADAPI KETUMBUHAN FIBROID

Bila baca serba sedikit mengenai fibroid, memang menyeramkan , sebab ianya merupakan ketumbuhan dalam perut yang menyerupai orang mengandung. besar - bulat tapi sakit sebab ianya ketumbuhan tak normal. cuma yang korang kena faham, fibroid ni boleh menjadi kanser kalau korang tak amik tindakan awal untuk merawat..


PUNCA FIBROID
Tak ada sebab khusus tapi ianya ada kaitan dengan pengeluaran hormon estrogen dari dalam badan dan ketumbuhan ini seolah-olah terhasil semasa tahun tahun reproduktif dan yang sedia ada fibroid mungkin mula mengecut selepas habis haid.. fibroid ini boleh tumbuh dengan cepat semasa mengandung apabila pengeluaran hormon estrogen dan aliran darah tetapi biasanya tidak menyebabkan sebarang komplikasi..

FAKTA TENTANG FIBROID
mengikut kajian, ketumbuhan fibroid dialami oleh 40% kaum wanita tetapi cuma 20% dari golongan ini yang betul betul memerlukan rawatan. sekiranya ada ahli keluarga terdekat anda mengidap fibroid, risiko anda untuk mendapat fibroid adalah 3 kali ganda lebih tinggi. Tumbesaran fibroid bergantung sepenuhnya kepada hormon estrogen yang dirembeskan dengan banyak selepas puberti. jadi ia tidak pernah tidak pernah dikesan pada kanak kanak dan saiz fibroid mengecut selepas menopos disebabkan kekurangan estrogen. 

Fibroid membesar semasa hamil disebabkan rembesan hormon estrogen yang tinggi yang dikeluarkan oleh uri. Walaubagaimanapun ia bukan alasan untuk pembedahan cesarean. kebanyakan dari wanita berfibroid masih boleh bersalin secara normal. Gejala yang kerap dikaitkan dengan fibroid adalah aliran haid yang banyak dan sengugut. Anemia adalah salah satu komplikasi serius fibroid. 80% wanita yang mengidap fibroid tidak mempunyai sebarang gejala.Gejala fibroid tidak berkait secara langsung dengan saiz atau bilangan fibroid tetapi tempat pada rahim dimana ia tumbuh. Fibroid adalah di antara sebab utama Histerektomi iaitu pembedahan buang rahim.

JENIS FIBROID : 
  • Fibroid submukus - membesar daripada bahagian bawah salutan rahim kebahagian dalam rahim 
  • Fibroid Intramural - membesar di antara otot rahim pada bahagian dinding.
  • Fibroid Subserus - Membesar di luar dinding rahim 
  • Fibroid Pedunkal - membesar secara bertangkai daripada permukaan bahagian luar rahim atau permukaan bahagian dalam rahim dan kadang kala menjalar keluar dari serviks ( pangkal rahim ) 
SIMPTOM FIBROID
Biasanya simptom pesakit fibroid tak sama antara satu sama lain , tapi boleh buat pemeriksaan sama ada simptom ada atau tidak atau mungkin sedara mara / adik beradik / jiran tetangga yang dekat :-
  • Sakit ketika hubungan kelamin 
  • istilah perubatan merujuk dyspareunia ( dys – tidak selesa, sakit, pareunia – hubungan kelamin ) 
  • haid yang banyak, sakit ketika haid dan berpanjangan ( dysmenorrhea
  • tekanan pada belakang, pundi kencing dan usus besar 
  • sembelit teruk ( Fibroid yang membesar akan menekan kawasan usus menjadikan diameter usus menyempit dan pergerakan najis tidak lancar. apabila najis terhimpit lama-lama menyebabkan sembelit kronik atau berpanjangan. sama jugak kalau ada apa-apa ketumbuhan di ovari, pundi kencing dan sebagainya.. sebab tu kalau sembelit kronik tak boleh pandang ringan.)
  • kencing tidak lawas (sama macam sembelit.. ketumbuhan fibroid akan menekan pundi kencing dan menyebabkan kapasiti pundi kencing menjadi kecil dan sukar untuk membuang air kecil.
KOMPLIKASI FIBROID
lebih kurang 3 % daripada penghidap fibroid mempunyai masalah kesukaran untuk hamil kerana kehadiran fibroid akan mengubah dinding rahim dan menyebabkan kesukaran untuk melekatkan embrio pada dinding rahim dan sekiranya fibroid terlampau besar, ia juga menjadi penyebab saluran fallopian tersumbat dan menyebabkan seseorang itu sukar untuk hamil..




RAWATAN FIBROID
Kebanyakan masalah fibroid tidak perlu dirawat melainkan terdapat tanda-tanda yang mendatangkan kemudaratan kepada pesakit. biasanya doktor akan membuat saranan berpandukan :


  • Tahap keseriusan dan masalah pendarahan ketika haid 
  • Fibroid tunbuh dengan cepat dan saiznya terlalu besar 
  • Faktor umur 
  • Keinginan untuk menambah zuriat 
antara pilihan rawatan ialah :

pembedahan membuang rahim.. 
histerektomi adalah pilihan terbaik sekiranya telah membuat keputusan untuk tidak melahirkan anak lagi. Ia juga adalah pilihan terbaik untuk mengelak fibroid secara kekal dan kesannya, anda tidak boleh hamil dan putus haid ( menopaus ) 

2 : Miomektomi



Pembedahan untuk mengeluarkan fibroid tanpa membuang rahim. Dengan kaedah ini, ada kemungkinan untuk fibroid kembali menyerang ( dalam masa 10 tahun ), namun anda masih boleh hamil.

3 : Abliasi Endometrial ( Endometrial ablation ) boleh digunakan untuk fibroid yang membesar di dalam lapisan rahim. Tisu endometrium dibuang dengan menggunakan tenaga laser, gegelung dawai panas ( heated wire loop ) atau pemanasan mikrogelombang bendalir panas dalam sebiji belon..

4 : Uterine arteri embolisasi 
ia adalah satu prosedur untuk mengecutkan rahim tanpa pembedahan dengan cara mengurangkan pengaliran darah.. 

5 : Ubat-ubatan 
ia bertujuan merawat simptom dan ubat ini biasanya mengurangkan tahap estrogen untuk sementara waktu dan pada masa yang sama menyekat pertumbuhan fibroid, terutama sebelum pembedahan.. bagaimanapun, kerana ubat ini sering mendatangkan gejala putus haid seperti panas mencurah ( hot flushes ), kekeringan faraj ( dryness ) dan ketumpatan tulang yang berkurangan; rawatan biasanya diberi hanya tiga hingga enam bulan.. fibroid akan kembali tumbuh selepas terapi hormon dihentikan.. 


Saya cadangkan agar mengambil supplement yang boleh mengatur keseimbangan hormon dan kaya antioksida untuk membantu mengecutkan ketumbuhan dan mencegah pembentukan radikal bebas yang menjadi punca utama kepada ketumbuhan dan kanser. Antaranya ialah: 

#1. GLA Complex: Bertindak untuk kawal keseimbangan hormon Estrogen & Progesteron.

#2. Vivix: Meningkatkan imunisasi dan menghapus radikal bebas, memperbaiki DNA dan sel-sel badan.

#3. Vitamin C: Meningkatkan imunisasi dan menentang radikal bebas.

Oleh kerana penyakit berkaitan rahim ni boleh menjejaskan kesuburan serta boleh memberi kesan lebih besar seperti kanser, jadi marilah kita sama-sama mengambil berat tentang kesihatan kita. Mencegah adalah lebih baik dari merawat. Jom sihat secara semulajadi dengan Shaklee. 


Hubungi saya untuk saya bantu anda. Lengkap dengan cadangan pemakanan dan aturan supplemen.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

CARA HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT


Cara Menghilangkan Parut Jerawat

Anda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.



Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

Selain scrub pemakanan vitamin juga perlu untuk memperbaiki kulit muka yang tercedera akibat jerawat yang teruk.

Kenapa Parut Jerawat Lambat Hilang ?
Yang paling menyedihkan , segala krim kecantikan dah cuba . Tapi hasilnya sekejap sahaja. Bila dah hentikan pengambilan , jerawat kembali tumbuh dan menyebabkan jerawat semakin jelas.

Tahukah anda?
Parut jerawat dimuka lamat hilang adalah salah satu tanda anda mempunyai sel yang "Kurang Sihat" dimana memerlukan masa yang lama untuk menggantikan "sel mati" dengan sel sihat yang baru. 



Image result for kenapa parut jerawat susah hilang
Bab parut jerawat ni, ada yang mengadu dah cuba macam macam krim , petua tradisional, tapi apasal tak nak hilang. Degil betul !

Badan kita terdiri daripada sel . Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari Organ membentuk pula sistem. Keseluruhan sel-sel ( anggaran 60 trillian) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protien untuk menjalankan fungsinya seperti :-

  • Membina Sel-sel baru 
  • Menggantikan tisu-tisu yang rosak atau cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • Menggantikan tisu-tisu badan yang lama atau dengan tisu-tisu yang baru.
Sel yang sihat amat penting untuk membantu penyerapan semua nutrien dan protein merupakan makana asa kepada sel.

Bagaimana ESP Shaklee dapat membantu hilangkan parut jerawat?

Energizing Soy Protein (ESP) adalah minuman soya yang berprotein tinggi yang membantu wanita muka berjerawat , menghilangkan jerawat dengan lebih pantas. Kelebihan ESP :-

  • Memperbaharui Sel Kulit Mati pada wajah agar wajah anda kelihatan lebih ceria
  • menghilangkan parut jerawat diwajah
  • Mencerahkan kulit yang kusam agar kelihatan berseri TANPA mekaup.
@@@ ESP juga boleh buat MASKER wajah.




Vitamin C Sustained Release pula dihasilkan oleh 7.5 Biji oren dan mempunyai kolagen yang sangat tinggi . Antara Kelebihan lain Vitamin C Sustained Release :-
  • Menghasilkan kulit baru
  • Merawat parut 
  • Mencerahkan semula sel kulit mati yang hitam dan lebam-lebam.
  • Sekatakan Tona kulit
  • Hilang kedutan

Mesti Tepat
Untuk kesan yang paling baik, cik puan/ tuan mestilah ambil semua produk mengikut cara dan masa yang betul. Ramai yang berjaya kurus. Tapi ramai juga yang gagal.

Ramai yang mengadu pada saya mereka gagal. Lepas saya tanya mereka, rupanya cara mereka ambil itu salah.

Memilih saya adalah sangat tepat kerana saya ada teknik pengambilan set Shaklee yang betul.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

Wednesday 29 November 2017

CARA ATASI MASALAH GOUT JANGAN DIAMBIL MUDAH


Apakah Gout?
Gout adalah keadaan dimana berlaku keradangan yang menyakitkan di tendon, sendi dan ianya membengkak. Sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki adalah tempat biasa terjadi. Ia mungkin gout biasa atau mungkin tanda-tanda penyakit lain seperti batu karang, urate nephropathy dan tophi. Ia disebabkan oleh tahap asid urik dalam darah yang menghablur dan disimpan di sendi tendon serta tisu sekeliling.

Punca Gout
Gout boleh berlaku disebabkan beberapa faktor termasuk pemakanan, genetik, dan masalah di buah pinggang. Ia adalah sebahagian daripada penyakit artritis yang dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik (iaitu bahan buangan yang terhasil daripada pemecahan purin (protein); berkumpul pada sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi, terutama pada kaki dan menyebabkan rasa sakit.

Pemendapan asid urik ini lama kelamaan akan menghasilkan hablur garam dan hablur inilah yang mencetuskan rasa sakit sendi. Ia juga dipanggil masalah bengkak sendi yang daripada tapak ibu jari kaki, menular ke sendi lain pada kaki dan tangan.

Banyak makanan tinggi protein seperti makanan laut, kekacang, daging merah dan daging organik tinggi purine. Pemecahan purine dalam makanan ini akhirnya boleh menyebabkan gout. Purine ditukarkan ke bentuk asid urik semasa metabolisme tisu-tisu rosak dan koyak. Kajian yang dijalankan menunjukkan mereka yang banyak makan daging merah dan makanan laut meningkatkan risiko gout sebanyak 50 peratus.


Mana datangnya asid urik ni?

Asid urik merupakan bahan kumuh dari protein jenis purina. Protein ni ada dalam kebanyakan jenis makanan harian kita, cuma bezanya adalah tahap ketinggian kandungan purina tersebut. Makanan yang tinggi purina adalah seperti organ (hati), daging merah, kekacang dan alkohol.



Amalan diet sihat untuk pesakit gout 
  • Buah-buahan segar. Amat disarankan pengambilan buah ceri dan strawberi yang mengandungi antioksidan yang tinggi untuk melawan radikal bebas.
  • Sayur-sayuran segar.
  • Pengambilan air yang mencukupi bagi mengelakkan tubuh kekurangan air.
  • Pengambilan air yang mencukupi akan membantu merendahkan paras asid urik melalui pembuangan air kecil.
  • Mengamalkan pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin C dan B complex
Elakkan dari mengambil makanan yang mengandungi tinggi purina iaitu daging, kekacang, cendawan, bayam, asparagus dan kubis bunga.

Jika anda merupakan pesakit gou Di sini ada beberapa tip yang mungkin boleh membantu :

  • Dapatkan ubat-ubatan mengikut saranan doktor.
  • Elak dari menggunakan aspirin dan diuretik kerana ubat-ubat ini membantu menyingkirkan air dari badan sedangkan pesakit gout amat memerlukan air dalam tubuh untuk memastikan kadar asid urik sentiasa rendah.
  • Kekalkan berat badan yang sihat.
  • Tidur yang mencukupi bagi mengelakkan tekanan.

Elak dihidrasi. Pastikan air dalam tubuh anda sentiasa mencukupi.

Makanan yang perlu dielakkan 
  • Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
  • Ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
  • Daging yang cincang
  • Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
  • Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang 
Cara mengatasi

  • Amalkan diet rendah purine. Sederhanakan pengambilan makanan berprotein yang mengandungi purine. Contoh: organ dalaman (paru, hati), bilis, sardin, herring, telur ikan, kekacang, alkohol, lemak haiwan, asparagus, bunga kobis, cendawan dan yis (roti putih dan roti manis)
  • Ceri dan strawberi dikatakan mampu mengurangkan asid urik.
  • Minum banyak cecair, terutamanya air, untuk mecairkan dan membantu proses penyingkiran urate.
  • kawal berat badan - kegemukan boleh menjejaskan keupayaan badan menyingkirkan asid urik.
  • Bersenam

Supplemen yang dicadangkan:
Vivix - Mengimpak 4 mekasnisme anti penuaan. (melidungi dan membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)

OmegaGuard - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu  keradangan pada sendi pesakit.

Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

Performance drink - memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

Ostematrix -  Menjaga ketumpatan, kekuatan dan kesihatan tulang.
Hubungi saya untuk saya bantu anda. Lengkap dengan cadangan pemakanan dan aturan supplemen.



Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 


7 RISIKO LUKA SELEPAS BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN BERMASALAH

Setiap ibu yang bersalin ada risiko yang tersendiri. Ada cabarannya yang tersendiri. Tak kira lah bersalin normal atau bersalin secara pembedahan (caesarean). Ketahui 7 punca risiko luka bersalin caesar berair, bernanah dan lambat sembuh.


Tanda-tanda luka bersalin caesar bermasalah: 

  • kesakitan teruk pada bahagian abdomen 
  • kemerahan pada kawasan pembedahan 
  • Bengkak/berair/bernanah 
  • Demam 
  • Sakit ketika kencing 
  • Discaj bau busuk melalui vagina 
  • Pendarahan teruk (pad penuh dalam masa 1 jam) 
  • Pendarahan yang disertakan ketulan darah yang besar 
  • Bengkak atau sakit pada kaki 


Sebab itulah penjagaan dan pemantauan yang kritikal diperlukan sejak dari hamil untuk pastikan semua proses bersalin berjalan dengan lancar. Hingga lah waktu berpantang, penjagaan dan pemantauan tak boleh diabaikan. Ini adalah untuk elakkan sebarang masalah seperti meroyan, luka bersalin lambat sembuh malah kematian mengejut ibu baru melahirkan anak.

Paling kerap kita dengar ialah luka bersalin caesar yang lambat sembuh, luka jahitan terbuka, berair, bernanah, masih sakit walau parut dah lama.

7 punca risiko luka pembedahan bermasalah seperti lambat sembuh, berair dan bernanah: 
  • Sejarah penyakit kencing manis. Antara komplikasi penyakit kencing manis ialah luka sukar untuk sembuh. Sedangkan luka kecil pun boleh berlarutan ini kan pula luka pembedahan bersalin. 
  • Gangguan imun seperti penyakit HIV 
  • Obesiti 
  • Faktor pemakanan dan kurang nutrisi dimana keperluan tubuh terhadap vitamin, zat & mineral untuk proses penyembuhan tak mencukupi. Sesetengah makanan pula boleh mencetuskan tindakbalas yang mengganggu proses penyembuhan luka. 
  • Kebersihan yang diabaikan boleh menyebabkan pembiakan bakteria di kawasan luka. 
  • Faktor fizikal seperti kurang bergerak atau pergerakan terlebih lasak. Sewaktu batuk atau bersin bahagian perut perlu ditampung. Bongkokkan sedikit badan dan gunakan selimut tebal yang dilipat kecil atau bantal untuk menampung bahagian perut. 
  • Penggunaan steroid untuk jangka masa panjang (sebelum hamil) 
Masalah luka bersalin caesar lambat sembuh, bernanah atau jahitan terbuka bukan sahaja menyebabkan kesakitan yang amat tetapi juga turut boleh mempengaruhi kestabilan emosi ibu dalam pantang yang boleh mengganggu penyusuan. Ia akan menyebabkan trauma dan perlu diatasi dengan segera.

Bersalin secara pembedahan juga boleh mendatangkan risiko pembekuan darah.

Luka bersalin pembedahan atau caesarean cepat sembuh dengan Vivix.

Bagi yang mengalami masalah luka bersalin pembedahan lambat sembuh iaitu berair dan bernanah, disarankan mengambil Vivix Shaklee beserta Set Berpantang Shaklee.


Vivix membekalkan resveratrol dan polifenol yang berkuasa meningkatkan kekuatan sistem pertahanan tubuh, menjana tenaga dari peringkat sel serta memperbaiki dan melindungi sel-sel yang rosak.

Vivix bersifat tinggi antioksidan dan antibakteria yang menggalakkan tubuh melawan sebarang jangkitan. Vivix juga bersifat antiradang yang membantu memgurangkan kesakitan, mengurangkan bengkak.

Ramuan Vivix yang terbaik sebagai suplemen anti aging 

1. Anggur Muskat (muscadine)
Anggur ini dikenali sebagai anggur nombor satu di US disebabkan kebaikannya yang awet muda dan memberi kesihatan berpanjangan. Anggur ini serta bijinya merupakan sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang dan mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol berbanding anggur lain.

Anggur ini juga mengandungi asid ellagik iaitu sejenis phythonutrien yang tidak ditemui pada anggur-anggur lain. Asid ellagik ini membantu menghentikan kimia penyebab kanser, mempunyai ciri-ciri anti virus dan anti bakteria.

2. Elderberry
Ini merupakan tumbuhan tahan lasak di tanah lembap dan hanya ditemui di Eropah dan Amerika Utara. Ia digunakan sekian dalam dalam perubatan untuk mengubati penyakit asthma, sembelit, arthritis dan selesema. Mengandungi antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sel daripada kerosakan disebabkan oleh toksin alam sekitar, diet tidak seimbang dan tekanan.

3. Polyganum Cuspidatum
Ia merupakan sejenis pokok saka terbesar di Asia. Merupakan sumber semulajadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada anggur merah. Kandungan resveratrol ini membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

4. Lobak Ungu
Merupakan sumber vitamin A terbaik. Ia juga mengandungi fitokimia Anthocyanin iaitu sejenis antioksidan yang kuat yang membantu sebagai anti bakteria, anti radang penyakit, mengurangkan penyakit koronari serta bagus untuk penglihatan.

Anda juga boleh merujuk kepada laporan Utusan tentang Vivix Tonik Anti Aging 

Apakah fungsi lain Vivix selain Anti aging?
  • Menyokong fungsi hati dan sistem kardiovaskular
  • Menyokong fungsi otak
  • Menyokong sistem imunisasi
  • Menyokong kesihatan sendi
  • Sebagai antioksidan menentang radikal bebas
  • Menggalakkan keupayaan sel untuk bertahan lebih lama
  • Meningkatkan metabolisme tenaga sel tubuh
  • Meningkatkan kesihatan secara keseluruhan
Set Berpantang Shaklee Premium
Set Berpantang Shaklee membantu ibu-ibu dalam pantang elak stress, beri tenaga, elak sembelit & bantu proses penyembuhan luka luaran dan dalaman secara optimum. Set Berpantang Shaklee juga mesra penyusuan ibu.


Kebaikan Set Berpantang Shaklee Premium: 
  • Bekalkan nutrisi yang mencukupi untuk keperluan ibu berpantang dan dalam masa yang sama menyusu bayi. 
  • Luka bersalin cepat sembuh luaran dan dalaman. 
  • Atasi masalah sembelit 
  • Badan ibu berpantang bertenaga dan elak kelesuan. 
  • Bantu menstabilkan emosi ibu-ibu berpantang sekaligus dapat atasi stress dan elak meroyan. 
  • Mengatasi kekurangan kalsium dan zat besi yang telah hilang dengan banyak sewaktu proses bersalin. 
  • Penyusuan ibu lebih meriah dan lancar terutamanya bila disertakan dengan teknik-teknik yang betul
Daftar sebagai ahli untuk nikmati lebih banyak faedah termasuk penjimatan dan pulangan tunai serta peluang menjana pendapatan sampingan secara online bersama Shaklee.


Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com